22 Şubat 2011 Salı

Doğum Fotoğrafçılığı Yanlış Algılanıyor


     Uzun zamandır beni oldukça rahatsız eden bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim :(  Aslında anlaşılabildiğimi  düşünüp uzun zamandır bu konu hakkında kimseye açıklama yapmamıştım. Ne zaman ki babam gelip bana  bugün yaşadığı bir olayı anlattı anladım ki büyük bir kısım kesime daha ulaşamamışım :(  Belki de bir çok  doğum fotoğrafçısı arkadaşım benimle hemfikirdir

     Olay şu bugün babamın tesadüf karşılaştığı bir arkadaşı sohbet arası ailesinden birinin doğumuna çok yakın  bir zaman kaldığı söylemiş.Babamda o an ki heyecanla ''benim kızım doğum fotoğrafçısı'' demiş. Karşılığınıda  malesef şu şekilde almış ''ne demek doğum fotoğrafçısı, aaa ne ayıp, öyle şey mi olur, ben kendi eşim olsa  asla izin vermezdim, nasıl yani doğuma girip eşimin mahrem yerini çekip daha sonrasında bunları albüm  yapacak, ben bundan rezil bir şey görmedim'' diyerek ağır bir şekilde terslemiş benim iyi niyetli babamı :)  (güldüğüme bakmayın kızmakla şaşırmak arasında bir yerlerdeyim aslında) Babam şaşkın bir şekilde açıklama  yapmadan peki siz bilirsiniz demekle yetinmiş adamın o an ki ani tepkisine. Malesef bu benim karşılaştığım ilk  vaka değil.
  
 
     Öncelerde küçük bir şehirde yaşadığımı düşünerek pek bir sabırla bana bu ani tepkiyi veren herkese  açıklama yaptım. Küçük şehirin farkı ne diyeceksiniz. Küçük şehir daha içine kapanık oluyor,  yeniliklerden  daha geç haberdar oluyor ya da olmak istiyor ;) Çok ama çok değerli bir kadın doğum uzmanı    haricinde  doktorlardan bile sert tepki aldım. Hatta bir doktor bana ''Antakya'da bunu isteyecek hasta yok.  Doğum  fotoğrafçılığı ne ya hiç olur mu öyle şey. Fakat madem istiyorsun broşürlerini gelen hastalarımı veririm.  Görsünler örnek fotoğraflarını'' dedi. Doktorların doğum fotoğrafçılığını en iyi anlatan örnek fotoğraflarımı        görmüş olmalarına rağmen verdikleri bu tepki beni daha da şaşırttı. ''Ya o anıda çekerse'' diye hala içlerinde    bir önyargı var :) Hııım bu arada sürekli küçük şehir diyorum fakat aynı tepki ile Adana'da da karşılaştım! :)



  Arada aldığım bu tepkilere rağmen birbirinden güzel doğum anlarına şahit oldum. Hatta çekim yapacağım  ailelerle o kadar iç içe olduk ki hem doğum öncesi hem doğum sırasında hemde doğum sonrasında sıcacık  çekimler gerçekleştirdik ;) Hatta 2011'in ilk çekimini gerçekleştirdiğim Biriz bebeğimi benim uğur böceğim ilan  ettim :) Harika bir doğum oldu (gerçi her doğum birbirinden harika) , çok eğlenceliydi, doğumu gerçekleştiren  doktorun sıcaklığı tüm ameliyathaneye yayıldı. Bu sıcaklık anneye,babaya ve bana ulaşılca tadından yenmez  bir doğum gerçekleşti ;) Gülerek,neşe içinde geçen bir doğumdu (doğum hikayesini daha sonraki yazılarımda paylaşacağım) Öyle ki Biriz bebeğim gözlerini neşeli insanların ortasında açıverdi ;)

        Parlak günler,sevgilerimle ;)


                                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder